Direktlänk till inlägg 31 oktober 2011

Leva på bidrag är kul.

Av Saga - 31 oktober 2011 10:17

Det är iaf vad vissa har påstått, att jag lever på bidrag för jag är för lat för att jobba, att jag bara hittat på min borderline.

Ja, det är skitkul att leva på bidrag. Jag har 1077 kr att leva på till den 19e november och räkningar på 802 kr att betala. 

Måste börja dumpstra. Någon som vill dumpstra i Malmö med mig?

 
 
Jacqueline

Jacqueline

2 november 2011 18:59

JAG VILL!!!! Blir så sjukt pepp på folk som vill börja dumpstra.

Gå med i min friganismgrupp på fejjan om du vill http://www.facebook.com/groups/184501741560679/

Vi delar lite dumpstertips och platser där

http://luppbrittaaset.blogspot.com

 
Ingen bild

Shep

3 november 2011 11:14

Vad betyder dumstra? O.o
Men i alla fall så har dagens samhälle så otroligt kalla människor och vårdslösa ungdomar. Eller så kommer människor som man har något annat problem med.
Själv är jag bara 13år men känner redan att jag inte alls passar in i det samhälle jag lever i, vilket sårar mig.
Vet inte hur jag ska överleva i det, ärligt talat.

Och det med socialbidrag så kan jag berätta att jag tror att min familj lever på det och olika bidrag.
Och det är inte särskilt kul.
Får ofta framtids"ångest" och kan börja gråta och isolera mig från omgivningen p.g.a av att jag tror att jag tar för mycket pengar eller tid från mina föräldrar.
Eller att jag tror att jag måste göra det och det för att lyckas i framtiden även om det inte stämmer alls.
Så jag kan relatera till att det är inte roligt med bidrag.

Saga

3 november 2011 12:27

Dumpster diving, man tar saker som andra har slängt.

Ja, det är så sjukt.
Det finns inte jobb till alla, alla kan inte jobba pga andra anledningar, ändå klagar folk på en för att man lever på bidrag.

 
Ingen bild

LOBO

14 november 2011 10:33

jag har en as-bra polare i malmö som e mäster dumpstrare! kan fråga henne om du vill!?

ja, dessa enorma bidrag är ju så feta att leva på! Jag har typ 11 att leva på. Men jag har en hyra på 4500, och telefon o el och skit.... :(

KRAM

Saga

14 november 2011 10:53

Gärna!:D
Jag tycker att jag lyckats okej för att vara nybörjare, första gången fick jag två paket rotfruktsgratäng som inte ens var god.

Men du bor med en man, så han borde ju betala hälften.

 
Ingen bild

LOBO

14 november 2011 11:24

ja! jätte bra! men det finns nog mer i malmö! ska maila henne sen!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Saga - 4 december 2011 14:27

Bestämde mig att byta tillbaka. http://dadooron-ron.blogspot.com/ ...

Av Saga - 4 december 2011 09:12

Jag funderar på att byta tillbaka till min gammla blogg, för jag gillar verkligen inte bloggplatsen, eller någon annan bloggsida förutom blogspot. Då kommer jag alltså inte ha några låsta inlägg, möjligtvis har jag några få låsta inlägg här som jag...

Av Saga - 2 december 2011 18:15

Ni som läser låsta inläggen vet hur dagen har varit, ni som inte gör det kan antagligen gissa att den inte varit så bra. Humöret har svängt upp igen, så allt känns ganska bra, iaf just nu. Vill göra något som involverar alkohol ikväll.   ...

Av Saga - 2 december 2011 12:50

Asperger är verkligen nya trenden. I rymden finns inga känslor, bron och nu glee. ...

Av Saga - 1 december 2011 14:56


Mitt internet är igång igen! :D Har målat, lyssnat ljudbok och tittat på Misfits. Jag brukar inte vara så imponerad av skådespelares utseende, men Joseph Gilgun är så otroligt jävla snygg. ...

Ovido - Quiz & Flashcards